Rabu, 31 Disember 2014

Rasa apakah ini ?

Ya Allah selamatkan lah aku dari perasaan sebegini.

Andai benar dia jodoh ku, kau pelihara kami dari melakukan dosa
pantau hati kami dari terbabas dari jalan yang lurus.
jarakkan hati kami sehingga tiba masanya
Andai dia bukan jodoh bukan,
Semoga Allah pisahkan kita, jauh kan kami

Ya Allah, sesungguhnya aku inginkan cinta halal
Cinta yang mendahului diri Mu.
bukan cinta pura-pura yang indah dihiasi dosa.

Sedar,
Apa yang saya miliki hanya pinjaman sementara
satu hari nanti Allah akan minta balik
Mak, bapa, adik-adik, kawan, kucing, rumah, kesihatan dan banyak lagi. MasyaAllah.
Banyaknya Allah bagi pinjam. Baiknya Allah
Cinta awak cinta saya pun Allah bagi pinjam.
Kalau Allah berkehendak, Allah boleh tarik balik.

Kita tau apa kita buat ni salah
kita tau kita menghalalkan yang haram
malu kepada Allah

Jom awak, kita tinggalkan perkara yang tidak membawa faedah
kita tinggalkan dosa yang dah lama kita ternak sejak kita mula-mula kenal.
Awak tau kan, saya sayang awak, cintakan awak.
tapi saya nak BERCINTA dengan Allah dulu. 

Awak percaya jodoh ? Takdir
Sebelum kita lahir lagi Allah dah catat dah siapa jodoh kita. MasyaAllah
perlukah saya lafaz kata perpisahan ?
hakikatnya mencintai mu sedikit sebanyak melalaikan ku.

Zuan..








0 ulasan: