Rabu, 31 Disember 2014

Bolos

Aku seorang pelarian
masalah mengejar aku
Aku seorang pelarian
aku lari dari hakikat, bersembunyi dari manusia
Hidup di planet asing
indah sang bunga namun berbuah racun
begitu la  hakikat bernafas disini
aku masih tercari-cari bagaimana untuk survive
masih memilih senjata  untuk aku bawa memburu
tabah kah hati aku ?


Satu tahap, aku terpikir sejenak. Hidup di Univerisiti tidak la seindah mana seperti yang aku bayangkan dulu. Hidup disini penuh berlumba-lumba mengejar pointer, persaingan sengit sehingga insan-insan terjatuh dan cedera terabai. Aku menangis, bila mana assignment menggunung Kinabalu banyaknya. Seolah dayaku tiada bersisa lagi. Terburai ikatan butiran air mata.



"..Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah:286)


Allah berfirman yang bermaksud :

“Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.” (al-Insyirah : 6)

0 ulasan: