Rabu, 31 Disember 2014

Bila introvet berkata-kata

Mungkin ini adalah permulaan,
untuk aku seorang gadis introvert
bermain kata-kata dihadapan audience
berusaha menyampaikan apa yang hatiku ingin katakan

Aku yang tadinya
terdesak seperti banduan
bercita-cita tinggi untuk memboloskan diri,
lari dari penjara dunia..

Aku yang tadinya,
seperti helaian plastik jernih yang terapung di lautan,
berputus asa untuk berenang,
membiarkan takdir membawa ke ketepian..

Hampir aku berputus asa, dek kerana tidak percaya diri. Namun hati kecil aku sentiasa berbisik untuk aku berubah, menyahut cabaran dan ejekan manusia. Aku tahu apa yang hati aku ingin katakan, ada mesej untuk aku sampaikan. Benar kata mereka, komunikasi itu memainkan peranan.

Dunia Introvert, dunia yang lebih gah dari dunia anime. Kita sentiasa berada disudut, tertunduk dan bisu, malu mengangkat tangan dan bertanyakan soalan. Seluruh jasad kita gentar dan tercabar melihat ekstrovert bermain perkataan di atas pentas. Walhal hati kita begitu eksited, lancang dan berani berkata-kata, lebih hebat dari lidah pedebat.




#Alhamdullilah manang juga biarpun membaca kertas. LOL antam saja la




0 ulasan: