Sabtu, 7 Jun 2014

Being Alone

Berjalan seorang diri dalam hujan, sambil tersenyum. Itu la kebebasan.

Aku bersendiri, lari dari orang-orang manusia, lari dari dunia realiti. Menjarakkan diri dan memberi aku peluang untuk berfikir dan mengostankan memori penting, untuk aku sunting sebelum aku teruskan lakonan aku dipentas bumi.

Hakikatnya aku seorang gadis, yang perasaannya mudah pecah berantakan. Belayarku sendiri di bahtera fantasi  bukanya lama, sebelum genap satu hari, kembali lah aku ke daratan tanggungjawap.
Pergi tanpa lambaian, tidak pula ku berkecil hati. Tiada pertanyaan tiadalah jawapan. Masing-masing berdiam. Lebih satu purnama, aku dipulaukan oleh manusia yang berlabel " kawan ". Dan aku bergerak mengikut tiupan takdir, dimana aku perlu, disitu aku berada.

Hidup oh hidup. Bukan kakiku terpacak dikerak bumi. " Being alone " buat aku bebas berlari. 
"Being alone " buat aku bebas untuk kemana aku pergi. " Being alone " buat aku bebas melakukan apa yang aku suka. Buat aku kuat. Buat aku berani untuk mencuba.

Inilah hikmah dalam kehidupan dan dugaan hidup..

Thanks. Mungkin sebelum ini aku rasa aku mati tanpa sekawan "kawan". Kau telah buktikan yang aku silap. 




0 ulasan: