Khamis, 23 Januari 2014

mr R is Razif

Now playing : Pupus by Dewa19

Razif dah tahu aku sukakan dia. Pada mulanya dia memang terkejut tapi lepas dia dengar penjelasan aku, keadaan semakin terkawal.

Aku ingat lagi, pada malam tu, aku tengah kecewa baru lepas break dengan Poy. Aku stress. Secara tak sedar aku call Razif dan dia angkat. AKu luahkan perasaan kesal aku pada dia. Dan dia menyabarkan aku dengan kata-kata semangat. Dia sama seperti dulu-dulu, masih juga sudi mendengar keluh kesah aku. Cerita punya cerita tiba-tiba pula keluar topik tentang cinta aku pada lelaki sejak 10 tahun yang lepas. Dia mendesak.

Soal aku pada hati. " why not aku beritahu dia hal sebenar. Lagi pun aku bukan ada perasan lagi sama dia." Aku menarik nafas dalam dan menghela. Mencari kekuatan dalam malu-malu. Kini tiba masanya aku berterus terang.

" KAU !! Aku suka kau bah tu bongok ". 

Razif tergaman seketika membuat aku jadi gelabah.

Tapi itu dulu-dulu, masih budak-budak, otak tak betul. Kau jangan risau. Aku explain lagi. Dan itu hakikatnya. Perasaan itu yang melarat-larat sehingga 10 tahun lamanya. Macam bodoh juga kan. Aku yang bodoh. Jatuh cinta dengan kawan baik sendiri.

Sejak aku berterus terang, aku begitu malu untuk call atau chat Razif. Aku agak mungkin dia masih terkejut dan mengelak dari aku. Aku sudah mempersiapkan mental aku untuk menerima segala kemungkinan yang aku andaikan.

Tidak lama selepas hari itu, ketika aku tengah study week, Razif call aku. Seperti biasa macam-macam topik yang kami berkatakan. Tiada wujud perasaan janggal sehinggalah dia menyentuh bab perasaan.
" Mai kenapa kau tak cakap terus terang dari dulu ? kan lagi senang. "
" eiii kenapa kau sebut hal ini lagi, adui buat-buat lupa lah bah."
" kau ingat senang-senang kah aku mau lupa. "
" Buat apa kalau nanti kena reject juga. "
" Kan aku pernah cakap, kalau ada jodoh, tidak akan kemana"

Aku hanya tersengih. Dalam hati, tak nak aku buat kerja double bodoh.

Kini, selepas aku berterus terang, akhirnya dia tahu juga yang aku ini pernah sukakan dia. Razif juga tahu, nota-nota yang dia baca dalam facebook itu semua untuk dia. Aku lega. Kini aku sudah bebas dengan perasaan sendiri.

Aku officially format, delete semua perasaan aku pada kau.
Aku dan kau adalah kawan until Jannah In Sha Allah :)

















0 ulasan: