Jumaat, 31 Januari 2014

Esok Hari Jadi aku

Sekejap lagi, secara teknikal mengikut tarikh yang tertera pada surat beranak usia ku meningkat satu angka lagi. Setakat ini kedut-kedut belum muncul di kawasan muka terutama di kawasan mata. Alhamdullilah :P


Hei Mai, kau dah 21 tahun !!

Semakin usia ku meningkat semakin dekat jarak antara aku dengan ajal. :'(
Aku perlu paksa diri aku berubah menjadi seorang islam yang benar-benar islam. In Sha Allah. Ini harapan aku pada tahun ini. Biarlah tahap pemikiran ku matang sesuai dengan usia ku yang kini menuju ke alam dewasa.

Hari ini laptop aku jatuh dan screen dia rosak sedikit. Aku berkira-kira untuk meminta mak belikan baru. Tapi kedudukan jantung aku berasa tidak senang. Ya. Aku terlupa diri aku siapa. Aku lupa keluarga aku bukan orang berada. Tak pe lah Mai, semua ini ada HIKMAH. Ya aku percaya aturan Allah lebih sempurna.Hei dengan keadaan laptop aku yang uzur ni, aku akan fokus belajar. Nak tengok movie? memang tak lah screen rosak. Tapi syukur lah, at least aku masih dapat menaip. Itu yang penting.

Aku nak berubah jadi manusia yang lebih berguna, dipercaya dan boleh bergantung harap. Semua ujian, halangan dan cabaran akan aku sahut. Aku juga nak kurangkan bibir aku dari terus merungut.  Aku nak belajar untuk bersabar dan bersenang hati melakukan segala apa tanggungjawap dan tugasan yang diberikan pada aku

Aku juga nak belajar JIMAT. Taknak lah beli baju-baju online ni.

Mai, bila kau dah berjaya, dah bekerjaya In Sha Allah semua yang kau nak boleh kau beli. Dengan hasil titik peluh kau sendiri. Belajar la bersungguh-sungguh kerana Allah.

and aku nak KURUS !!!  Aku target before raya !!. Hurm kurus mai. Mesti tahan godaan !! Hati mesti kental !!

0 ulasan: