Sabtu, 7 Disember 2013

Happy birthday

My Jantung always keep lying.


Hari ini hari jadi dia. Aku cuba buat-buat lupa tapi otak aku ingat juga. Aku sms dan wish dia. Tadi jam 10.30, entah tiba-tiba pula jantung aku rasa nak call dia. Jari aku patuh dan aku dail nombor dia. Tak sampai 3 minit aku bercakap dengan dia. Suasana awkward. Janggal. Mungkin dari aku atau berpunca dari dia.Jauh dari sudut hati, aku nak cakap sangat aku rindu dia, aku rindu diri kita yang dulu.
Aku cuba mencari sebab-sebab untuk jantung aku membenci dia. Aku delete nombor dia supaya jantung aku tak dapat berhubung dengan dia. Tapi jantung aku keras kepala. Degil. Aku kira, dengan lost kontek buat sementara waktu, mungkin akan membuat hubungan kami, dimasa akan datang jadi seperti sedia kala, kawan.
hahaha. Aku sangka jantung aku cukup kuat tapi hari ini air mata aku rapuh ditarik oleh graviti bumi.Hebat lakonan kau wahai jantung. Pembohongan kau memperdaya aku dan otak. Sakit yang aku rasa sekarang. Cukup untuk aku merasa serik.
Lepas ni, aku kalau boleh taknak la bermain cinta lagi. Itu semua merepek. Kalau sudah rasa sayang, rasa cinta, teruslah masuk meminang. Lepas kawin baru bermain cinta.

0 ulasan: