Ahad, 29 Disember 2013

CINTA ??

Kenapa jantung aku sengaja menyulitkan pikiran ??

Ada hikmahnya selepas sahaja aku putus cinta. Bercouple tu DOSA. Nasib lah bercinta untuk satu bulan sahaja. Jika dikenangkan semula, agak memalukanlah juga perbuatan aku, bersayang-sayang dengan lelaki yang bukan muhrim untuk kita. Tengok, last-last putus. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita, aku sangka aku la manusia paling malang, selalu sahaja dikecewakan, walhal Allah menjauhkan aku dari zina.

Tergerak di hati aku, untuk menjadi muslimah sejati, yang meletakkan cinta paling agung untuk Allah sahaja. Roman picisan yang kejap-kejap singgah kadang-kadang mengganggu dan merimaskan aku. Aku lemas. Kenapa jantung aku sengaja menyulitkan fikirn. Kenapa perlu aku mendesak ? kenapa perlu aku menggesa-gesa menagih nak meminta pasti ? Walhal aku seharusnya YAKIN dengan takdir Allah.

Kalau ada jodoh, in Sha Allah kita disatukan. Cinta halal yang aku mahu. Tidak perlu kau luah dengan kata-kata cinta yang murahan. Cukuplah dengan lafaz nikah.

Aisyehmen. Macam matang dah otak aku kan. Alhamdullilah. Harap-harap aku terus dan terus didampingi oleh insan-insan yang sentiasa mengingati hari mati. Yang sentiasa membimbing aku yang kadang-kadang mudah hanyut oleh kekuatan arus duniawi. In Sha Allah.

0 ulasan: