Isnin, 25 November 2013

Selipar Ku Putus

Now Playing : Masih by Flop Poppy
~ apakah sebenarnya cinta di hati ini hanya mainan semata~

Jantung balah tanggah. 
Satu kau satu lagi aku punya. 
dan sistem butter berlaku. 
Kau janji kau akan jaga jantung aku 
tapi kenapa kau buang-buang ? 

Untuk tempoh sepanjang 30 hari, aku tidur dengan senyum terukir. Lena dan bahagia. Dan aku tidak jangka hubungan kita sesingkat ini. Setahu aku, aku tidak sedikit pun untuk bermain-main hati dan perasaan. Tapi itulah kesudahannya. Kau tak mampu nak teruskan. Aku nak kata apa lagi kan. Kau dah buat keputusan macam tu. Takkan aku mau menangis, melalak macam budak kecik. Aku pernah cuba tepuk sebelah tangan, tiada bunyi langsung. Penat.

Aku nak sangat tanya kau poy. Dalam sebulan ni, apa yang berlaku antara kita ni hanya lakonan semata-matakah ? Semua kata-kata yang kau bagi tu hanya sekadar perkataan yang tiada erti langsung kah ?
Kalau betul, kira terer la kau, sebab boleh buat aku percaya betul-betul.

24.11.2013
Lepas apa yang kau kata semalam, aku otomatik rasa blank. Siaran antara sedar dan waras sedikit kacau. What actually happen? Kau takut kau akan kecewakan aku. Well done poy. Taniah. Kau dah berjaya pun semalam. Mungkin itulah beza antara kita kali. Komitmen. Aku ber"hubungan" bukan saja-saja, bukan main-main. Dalam erti kata lain aku serius. Yelah aku bukan manusia yang suka bermain-main dengan perasaan orang. Kenapa kau tak cakap awal-awal poy sebelum ianya terjadi.  Sekurang-kurangnya rasa seperti dikasi bodok-bodok, dipermain-main tidak hadir bah.  Aku cuma tidak faham, kau TAKUT ? habis tu kenapa kau buat.

Kau pentingkan diri. Kau pengecut.
Kau pikir pasal hati kau jak kan. Habis hati aku. Siuk jak kau buat keputusan macam tu.Kau pernah tanya aku kah ? Kalau tidak sanggup, jangan pernah mencuba. Ini bukan soal perasaan satu pihak je.

Aku tak salahkan kau, mungkin aku pun tidak mencukupi kateria yang melayakkan diri untuk rasa disayang-sayangi. banyak compang comping. Perasaan aku sekarang ni macam Kereta proton yang berlanggar dengan tiang elektrik. Rosak dan remuk tapi aku sebagai penumpang masih hidup dan selamat. Pandai-pandai lah aku repair balik kereta aku tu kan.
ini hadiah hari jadi ko bah ni, tapi kau jahat kan.. jadi ndak jadi la aku bagi.. hihi
Kau masih kawan aku, sebelum dan mungkin selepas ini. Mungkin betul juga kata kau kan, kita layak berkawan sahaja. Apa-apa pun poy, aku bahagia dengan kau untuk sebulan ini. Terima kasih sebab ajar saya merindu orang, sayang sama orang, rasa kena kasi kecewa.. Itu semua pengalaman dan pengajaran yang berharga. Thanks :)

Aku doakan kau terkawin lah juga, tapi tunggu la kau sanggup pikul tanggungjawap, kalau tidak jangan pernah kau kawin sana.. Hihi. :P

0 ulasan: