Jumaat, 15 November 2013

Layang-layang ego

Ego seperti layang-layang. Perlu pegang talinya dengan cermat. Adakala kita perlu merendahkan layang-layang itu dari memilih untuk membiarkan ia megah di angkasa. Takut nanti talinya putus dan layang-layang itu hilang entah kemana. Seperti itu juga perhubungan antara manusia. Tidak sedikit keuntungan pun untuk kita mempertahankan ego yang membusut di hati. Jangan kerana ego, hubungan antara manusia itu renggang, tercarik dan putus begitu sahaja.

Kerana bom ego, banyak perasaan terbunuh. Berkecai, bersepah di bahu jalanan. Seolah tiada lagi memori yang tertinggal untuk dikenal. Aku tahu padah ego. Cukup-cukup la aku pernah dibuang dan membuang kawan. Aku tidak mahu ulang perkara yang sama :'(
Aku ada buat salah kah. Aku minta MAAF kalau aku ada buat salah. Aku minta MAAF kalau aku buat kau marah. Aku pun tidak tahu apa aku ada melakukan satu kesalahan yang sezarah bakteria ataupun sebesar gajah. . Kau tak cakap aku pun tidak tahu.Tapi diam kau itu memberi isyarat kau seolah membuang aku dari senarai ' KAWAN " yang kau ada.





0 ulasan: