Sabtu, 14 Mei 2011

Osama Anwar.. kenapa kita sibuk??

    
Dulu aku kesian giler dekat  Osama Ben Laden yang kena tembak kemudian mampus, tapi lepas aku baca entry mengenai Obama  Osama, pemimpin Al Qaedah yang kononnya tu baru aku sedar betapa umat Islam seperti aku ni berkali-kali di tipu oleh beraneka dosa yang di gempar gempurkan oleh barat, freemason and yahudi. 
Ya ampun, bodoh ke manusia sekarang ni?? 

Aku rasa semua pemimpin barat dengan askarnya tengah buat drama. Tak ada angin, ribut taufan mahu pun hujan tetiba pulak mati. Dah tu buang laut. Soo pelik. Diorang cakap Osama itu pengganas yang dikehendaki giler oleh diorang so nape tak tayang muka dia yang tengah mati tu kat rakyat diorang, biar rakyat hepi meraihkan kematian pengganas jahat tu. Dan yang pelik, apasal picture yang aku cari kat gogel semua muka je nampak. lWhat the fish..

saja letak gambaq kecik
  Aku tak paham, isu yang remeh nak di besar-besarkan. Macam Hitler, wei bukan dia sorang je yang membunuh manusia, tu jepun masa perang dunia kedua kenapa tak bising-bising kat media kekejaman diorang masa tu. kenapa hitler je?? Kat Palestin tu, sampai sekarang peluru-peluru mencari susuk tubuh tuk di matikan. Ada Diorang bising?? tak da kan. PBB tu aku tengok macam dah tak ada guna. Pecat lah semua pegawai, muka sebijik macam pebangkai.


Di Malaysia, rakyatnya bising sibuk  mengenai Isu Liwat Anwar Ibrahim. Kat berita macam RTM and TV3 semua sibuk nak cerita pasal ni. Entah berapa kilo dah dosa diorang kutip dengan menjaja khabar yang tidak sahih. kuasa Fitnah is really Power ok!. 

Aku dah tengok video tu, tak ada pun video seks? Setakat peluk2tu, budak-budak bawah umur pun dah buat. Tak ke korang pelik dengan isi kandungan video tu. Berapa kali Anwar lalu lalang kat depan camera? kalau aku jadi dia, memang aku dah beromen, wat apa nak wait lama-lama, ikan depan mata beb. Lelaki yang satu tu wat pe kat dalam video tu? entah-entah dia yang rakam kot. Arghhh dia tak ada peranan pun, penghias skirn ke hape aku tak tahu. Dan aku perasan video tu macam kena edit je.
 Agak-agaknya video yang beberapa minit ni ke yang para pegawai di Malaysia pergi tengok. 
Tak pun diorang tengok full movie. Niat nak dapat kesahihan ke ataupun nak layan filem blue??

    Aku cakap  (dalam dialek sabahan)  :

 Rakyat Malaysia ni suka jaga tepi kain orang bha, suka membawa fitnah suka sangat mengaibkan orang lain!! kat tv dan radio semua kutuk-kutuk orang macam anwar ni. Kalau kamu di tempat dia bah, hidup ke kamu sekarang ni? Aku rasa sudah kamu pergi bunuh diri situ. Tu lah, cuba kalau orang buat kau macam tu. Arghhh permainan politik mengekspotasi pemikiran rakyat. mengasi pening kepala saja!


So human, gunakan lah otak yang berada di kepala tu dengan baik.


Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepada kalian orang Fasik dengan membawa berita, maka telitilah berita itu agar kalian tidak memberikan keputusan pada suatu kaum tanpa pengetahuan sehingga kalian akan menyesali diri atas apa yang telah kalian kerjakan 
|Qs Al Hujurat: 6|


sumber rujukan :



1 ulasan:

Wan Sandx berkata...

sandx suka entry ni, betul, manusia skrg dah mcm x de isu lain yg lebih penting...entah pape entah