Isnin, 30 Mei 2011

hati kecil berbicara

Bayangkan diri anda kita berada di sebuah parti hari jadi kawan baik kita. Kita tak di jemput pasal memang dia tu kawan kita. Kat parti tu meriah sangat dan semua mereka bercerita gembira tertawa sambil minum dan makan. Sudah 15 minit anda bertenggek dengan tangan memegang sebungkus hadiah tapi tak seorang manusia pun yang menyapa, menegur and what ever dengan kita even kawan baik kita tu. And you will realize you are nothing for them. So apa kau nak buat, just stay dan buat muka hipokrit or berambus??
Pernah kah satu masa, apabila kita berusaha menjadi yang terbaik untuk diorang tetapi diorang itu langsung tidak menyedari dan menghargai apa yang kita telah lakukan. Macam nak nangis je kan, macam nak putus asa dari buat perkara macam tu. Rasa nak jadi seperti dulu. yang jahil dan  jahat macam jin. Tak faham lah, kita jadi macam itu, diorang marah-marah. Kalo jadi macam yang ini diorang memandang sinis. Apa aku nak buat ha?

Agaknya orang-orang macam diriku ini tidak ada tempat dalam keluarga ni. Aku nak salahkan diorang layan aku macam ni pun tak boleh jugak pasal perangai aku memang teruk. Aku nak berubah tapi diorang langsung tak nak bagi peluang. Yang aku dapat hanyalah sindirin, makian dan amarah. Aku tak marah, aku tak benci,, aku cuma sedih pasal aku tersa sangat. Aku tak mampu sesempurna seperti yang diorang hajati. 

Aku hipokrit ke? Betulkah aku ni jahat sangat?? Pasal tu ke diorang benci aku. Tak pun mungkin pasal aku bodoh sangat kut. Dah lah bodoh pemalas pulak tu. Macam mana orang nak sayang aku kan. 

**Mai, I know you're not like that. Stay strong as possible and you have to prove to them that you're not useless.**


0 ulasan: