Ahad, 6 Mac 2011

pelan hidup

Assalamualaikum.. dan haloo babe


seni betul gambar ni


Tahun ini adalah kemuncak untuk aku study pasal aku baru masuk final dalam Game Life yang aku tengah  main iaitu SPM. Tetapi aku tersangat susah hati  pasal aku macam tak buat kesah je dengan SPM ni. Rilek je. Dah lah budak bodoh, tak mahu study. Buang duit mak bapak je. Ape duit tu jatuh dari langit macam hujan??


Aku berblogging sekurang-kurangnya memerlukan 1 jam.. Tu belum lagi termasuk carik idea dan gambar yang sesuai dengan entry. So aku nak carik penyelesaian tetapi persoalannya perlukah aku bersara dari berblogging ni untuk sementara waktu?? JOM kita tanya sama saya punya hati.





Question  : So maisa, kau nak stop dari berblogging ke???

Answer  : hmmm, aku rasa rasa tak kot, sebab aku rasa blogging ni menenangkan aku, sama macam dengan diari. Aku akan berblogging bila masuk masa rehat ku. Dan aku akan menggunakan masa sebanyak 1 jam setengah untuk  berblogg ni.


Question : bila ko nak study dan bila waktu-waktu yang sesuai?

Answer   : Aku berblogging dari pukul 5 sampai 6 setengah petang. Aku bangun dari tidur pukul 4 pagi. Remaja memerlukan tidur sekurang-kurangnya 6 jam. So aku akan study pada pada pukul 11 malam  sampai pukul 1 pagi. home work aku akan buat bila ada waktu yang terluang. Mybe lepas pulang sekolah. Dekat pusat tuisyen ke?? Dari aku lepak bagus aku buat home work kan.






PESAN HATI PADA AKAL UNTUK MAISA

hOI MAI,, baik ko study before ko nyesal. Ko tak nak kaya ke?? lantak larh kalau member kau memang hotak nakal tahap syaitan tapi jangan lah ikut sebijik macam diorang. Ikut cikit-cikit sahaja lah untuk hiburan. Yang penting ko tahu apa matlamat kau datang sekolah. Serius bah. Kita tak ada masa sudah ni. Sudah lah masa form 4 satu benda haram ko tak study. main je tahu. Takkan tahun ni ko nak buat perkara terlaknat tu lagi. Ko tu bukan pandai pun jadi jangan nak temberang, buang duit mama mu je bikin tuisen tapi ilmu campak kat tong sampah. 




MAISA! INGAT MATLAMAT ASAL KAU MASA TAHUN BARU TU!
INGAT CITA-CITA KAU!!!  
KITA MESRI BERJAYA WALAU APAPUN TERJADI.
JANGAN PUTUS ASA!!! 
DAN KAU MEMANG TAHU KAU BOLEH






0 ulasan: