Ahad, 6 Februari 2011

pasal tu aku sayang kau

Assalamualaikum


Pagi ahad yang biasa-biasa sahaja untuk hari ini, tak ada yang menarik yang dapat mencuit sedikit perhatian aku. Semalam, masa aku layan perasaan aku yang sakit ni, aku terpikir, baik aku sayang kucing daripada aku mensia-siakan kasih sayaang aku kat manusia yang tak pernah menghargai iaitu manusia yang aku lebelkan pelbagai status iaitu family, friend ,skandel dan couple??
 Kenapa aku pilih kucing?

sebab :::
  1. dari aku tengok muka manusia yang memang aku menyampah giler, yang muka tak berapa nak lawa, perangai pun hampeh. Baik aku tengok kucing aku tidur.
  2. kucing tak banyak songeh, manusia  bila dah sah bersalah bukan nak minta maaf, cakap besar pula tu, siap bawa peguam dan main angkat sumpah. shitt! hipokrit punya manusia.
  3. kucing tak memilih tuan, everything ok asalkan dia dapat makan, tidur dan penginapan meski pun dia sedar dia tak berapa comel. Bukan macam manusia, memang dah terang-terang buruk rupa dan perangai, nak pilih pasangan pun ngengada. last-last dapat pasangan yang memang tak guna, yang dah rosak zahir dan batin. memang padan sangat lah muka engkau. sapa suruh "look cover books".
  4. aku rasa kucing lagi memahami dari manusia yang sorang pun aku tak percaya. kebanyakan semua manusia yang wujud di sisiku majoriti adalah hipokrit belaka. 
  5. kucing selalu dengar cakap. memang tak banyak songeh dan alasan.
Kucing memang buruk macam manusia:
  • kucing JANTAN gemar mempermain ,mengecewa dan menyakiti hati dan perassan kucing BETINA iaitu dengan berlaku curang dan berfoya-foya di luar sana. Klimaks filem ni adalah sewaktu babak si BETINA berasa loya-loya dan pitam. kemudian si JANTAN tinggalkan  dia dengan perut boroi berisi janin. tak pe lah kalau sekor, ini boleh cecah 6 ekor. so spesis kucing JANTAN umpama manusia playboy, buaya darat, naga, biawak serta reptilia yang sewaktu dengannya.
  • playgurl pun sama macam kucing BETINA. Tak pernah nak setia dan sering tukar-tukar pasangan. Bila dapat boyfriend baru, tuan, mak bapak and anak dia buat lupa. Paling tak best, dia suka keluar malam-malam buta macam bohsia dah.
 Yang aku hairan, kenapa orang lain tak suka kucing aku? Agaknya perangai dia sebijik macam tuan dia iaitu aku. Aku dan kucing aku adalah bestfriend yang paling pelik. Mestipun aku dan dia memang tak paham bahasa antara satu sama lain, janji kitorang  sekepala, memahami,tak gaduh-gaduh and hapy. Tak boleh aku nak bayang kalau aku dah takde, siapa nak jaga kucing aku sekor tu.

DADAI IS MY CATS!

0 ulasan: